2016-12-16 07:27:00

Međunarodni dan osoba s invaliditetom i Međunarodni dan ljudskih prava

U prosincu smo obilježili dva važna datuma: Međunarodni dan osoba s invaliditetom (3. prosinca) i Međunarodni dan ljudskih prava (10. prosinca).

Međunarodni dani osoba s invaliditetom
 

U sklopu nastave engleskog jezika učenici 6. razreda pogledali su kratki film o životu djevojčice s invaliditetom.

Upoznali su se s načinima ophođenja s ovim osobama. Istaknimo samo neke.


Osobe s poteškoćama u kretanju

Uvijek pitaj prije nego nekome pružiš pomoć. Ako se radi o osobi s invaliditetom, to ne mora nužno značiti da ona treba ili želi tvoju pomoć. Ne naslanjaj se i ne diraj nečija kolica za kretanje – ona su dio njegovog osobnog prostora. Ne guraj kolica prije nego dobiješ upute! Komuniciraj izravno s osobom s invaliditetom, ne s osobom u njenom društvu. Zapamti da djecu s invaliditetom zanimaju iste teme razgovora kao i svu ostalu djecu.

Osobe s poteškoćama sa sluhom

Ukoliko osoba ne čuje dobro, nemoj vikati – gledaj osobu izravno u lice i govori razgovjetno.

Slijepe i slabovidne osobe

Uvijek se predstavi; jasno reci tko si a ne zaboravi predstaviti i druge osobe ako si s nekim u društvu. Ne diraj štap ni psa vodiča. To nije pas za igru. On radi i mora biti usredotočen na svoj zadatak. Usredotoči se na osobu, na ono što ona može, ne na ono što ne može. Opusti se, ponašaj se prirodno i ne izbjegavaj osobe s invaliditetom!

 

Učenica Ana Dobša izradila je prezentaciju u kojoj je izdvojila najvažnije savjete.

How to Interact with People with Disabilities View more presentations or Upload your own.

Ovaj dan bio je prigoda i za prisjećanje na naš uspješni eTwinning projekt We Are All Humans, koji je nedavno nagrađen s još jednom Europskom oznakom kvalitete.

Svima zainteresiranima preporučujemo brošuru na engleskom jeziku koja je korištena za pripremu i provedbu nastave.

 

Međunarodni dan ljudskih prava: Konvencija o pravima djeteta

Na nastavi geografije, pod vodstvom učiteljice Biljane Forgač, učenici su već ranije učili o sadržaju UN-ove Konvencije o pravima djeteta. Ovom prilikom pročitan je tekst na engleskom jeziku s najvažnijim odrednicama. Istaknuto je da se često zaboravlja na činjenicu da se u mnogim dijelovima svijeta svakodnevno krše ljudska prava, a dužnost svake civilizirane zemlje je poštivati Konvenciju. Prema njoj, sva djeca imaju pravo na hranu, vodu, krov nad glavom, brigu obitelji, školovanje, zaštitu od neprimjerenih sadržaja, nasilja i rata.
 

Učenice 6.b razreda Zara Hribar Gašparović, Elena Grabar, Leona Pergar i Dora Žerjav izradile su prezentaciju u kojoj su istaknule neka od važnih dječjih prava.

Rights of the Child View more presentations or Upload your own.

Obradom ovih sadržaja obuhvaćena je ljudsko-pravna dimenzija građanskog odgoja i obrazovanja s ishodom opisivanja nastanka i razloga donošenja Opće deklaracije o ljudskim pravima, kao i društvena dimenzija s ishodima povezivanja društvene isključenosti s društvenom nepravdom i društveno osjetljivim položajem te iskazivanja solidarnosti i pružanja pomoći učenicima s invaliditetom.

Aktivnosti je osmislila i vodila učiteljica engleskog jezika Branka Lamza.


II. osnovna škola Čakovec